Монтаж більш ніж 100 супермаркетів на рік це реально?
Андрій Шевченко, головний інженер компанії “Ралко Технік”, що надає повний комплекс послуг у холодопостачанні для компаній сфери рітейлу, відповів на
питання видання All Retail.
— Андрію, розкажіть коротко про свій професійний досвід.
— Освіту я здобув в Одеській Державній Академії Холоду, спеціальність — холодильні машини та установки. Набував досвіду, в основному на підприємствах пов’язаних із переробкою та зберіганням продуктів харчування. Працював сервісним інженером, начальником цеху компанії «МХП», головним інженером проекту на будівництві великого рибопереробного заводу в Африці, продуктової компанії на ближньому сході. У Польщі та Азербайджані займався проектуванням холодильних систем для розподільних центрів
— За які процеси Ви відповідаєте у «РалкоТехнік»?
— За розвиток та впровадження нових розробок, за введення в експлуатацію холодильних систем за кордоном, контролем монтажних робіт, також займаються питаннями модернізації старого аміачного обладнання на промислових підприємствах. З початку року наша компанія активніше почала працювати на ринках середньої азії, тут моя роль — допомога у підборі обладнання для зарубіжних партнерів, складання технічної документації, вирішення поточних питань.
— Які зараз тренди з холодильного обладнання у сфері рітейлу?
— Україна уніфікує законодавство з Європейським Союзом, у тому числі й щодо холодильних установок, тому однозначний тренд — це системи з альтернативним холодильним агентом R744 (СО2) та системи Waterloop. За минулий 2020 рік ми розробили та змонтували понад 20 об’єктів різного призначення та потужності в Європі на СО2, в Україні таких об’єктів лише кілька, на скільки ми знаємо ритейлери активно працюють у цьому напрямку, отримують гранти ЄС на її впровадження. Ми перші в Україні розробили та змонтували таку систему у 2018 році, «набили шишки» і потім досить швидко розпочали постачання та монтаж СО2 до ЄС.
Сьогодні завдяки закордонному досвіду ми адаптуємо під наші реалії виробничі процеси та можемо повністю закрити потребу ринку. Можу сказати, що сьогодні
ми вже точно розуміємо, що потреби рітейлерів це не лише надійне чи інноваційне обладнання.
— Якщо можна, розкажіть про це детальніше.
— Розкладемо процес запуску нового магазину на кілька етапів:
• Капітальне будівництво
• Постачання холодильних меблів
• Постачання, монтаж та введення в експлуатацію холодильного обладнання
• Експлуатація магазину
У будівництво ми не втручаємося, працюємо вже на готових об’єктах, постачанням меблів займаються виробники з огляду на дизайн магазину, викладку та інші параметри.
Ми підключаємось на етапі, коли вже є планограма магазину з розміщенням. На цьому етапі потреби замовника: швидкість виконання робіт, якість поставляється
обладнання, прийнятна ціна, якість збирання меблів. Для постачальника меблів важлива якість монтажу та складання. Для монтажної бригади важлива наявність обладнання на
об’єкт у строк, підведені комунікації, наявність оснащення та компонентів для успішного виконання робіт. На етапі експлуатації ми враховуємо інтереси персоналу магазину та сервісних інженерів. Для персоналу важливо: зручність розташування елементів, захист системи від випадкових пошкоджень, доступ до панелей управління, швидка навігація по обладнанню, якщо необхідно дати заявку на сервіс. Умовно, продавцю варто лише назвати номер холодильника, а ми завдяки електронним системам можемо переглянути причини порушення штатних режимів роботи. Для сервісного інженера важливою є зручність заміни компонентів, зручність обслуговування, наявність технічної документації, наявність запасних частин. Всі ці процеси вимагають постійного контролю та комунікації, погоджень, а головне, щоб за результат хтось відповідав, міг оперативно вирішувати проблеми, що виникають, а вони є завжди. Тому в нашій компанії у кожного клієнта є персональний проектний менеджер, який є по суті його представником, стежить, щоб інтереси його та всіх зацікавлених сторін дотримувалися, а завдання виконувались точно вчасно. Наші клієнти точно знають, що відбувається на кожному етапі роботи. Виконані роботи оцінюються незалежним відділом контролю за якістю, підсумкова оцінка впливає мотивацію всього персоналу залученого у проект. За підсумками 2020 року середня оцінка за проектами 9,3 із 10, вважаю це хорошим результатом.
— Яку кількість магазинів ви монтуєте на рік?
— За минулий рік в Україні понад 70 середніх та 20 великих супермаркетів, є ще виконані роботи з рітейлу у Польщі та Азербайджані. Якщо рахувати по всіх країнах, то приблизно кожні 2 дні ми здаємо новий магазин, але це не межа, ми можемо робити набагато більше.
– Швидше – значить дорожче?
– Ні. Вартість монтажу залежить від обсягу робіт, вартості комплектуючих, логістики. При цьому ми дійсно використовуємо тільки надійні європейські монтажні компоненти, які дорожчі за аналоги. Використовувати більш дорогі монтажні системи для клієнта в результаті вигідніше тому, що завдяки модульній системі скорочується час монтажу, знижується кількість звернень клієнта внаслідок поломок, збільшується термін служби системи. І економія насправді більше ніж 50% порівняно з дешевими аналогами, плюс це наш імідж. Мені дуже подобається аналогія з велосипедом. Наприклад, ви вибираєте для себе серед 2-х однакових, на вигляд, гірських велосипеда, але вартість у них кардинально відрізняється, так ось переплачуючи за більш дорогий велосипед ви отримаєте легку алюмінієву раму, надійні перемикачі, механізми, і задоволення навіть від тривалих поїздок, а купуючи дешевий – постійну втому, постійну втому, необхідність механізми та жаль з витрачених нею грошах. Клієнтам важливо бути зосередженими на розвитку бізнесу, впевненими, що вони отримують послуги високої якості, а не відволікатися на вирішення будь-яких проблем.
— Що потрібно, щоб отримати такий результат?
— Ризикувати, мати хорошу команду, свій погляд, допомагати клієнтам просувати їхні послуги у глобальному масштабі. Увібрати нові технології які є і допомогти ринку виконати перехід до нових світових практик. Уявіть, що ми беремо систему, що відмінно працює, і намагаємося розглядати кожен проект як нову можливість, а виконані роботи як підпис бренду.