Монтаж в більш ніж 100 супермаркетах на рік – це реально?

01.09.2022

Андрій Шевченко, головний інженер компанії “Ралко Технік”, що забезпечує повний комплекс послуг холодопостачання для компаній зі сфери ритейлу, відповів на
питання видання All Retail.

— Андрію, розкажіть коротко про свій професійний досвід.

— Освіту я здобув в Одеській Державній Академії Холоду, спеціальність — холодильні машини та установки. Набував досвіду в основному на підприємствах, пов’язаних із переробкою та зберіганням продуктів харчування. Працював сервісним інженером, начальником цеху компанії «МХП», головним інженером проєкту на будівництві великого рибопереробного заводу в Африці, продуктової компанії на Ближньому Сході. У Польщі та Азербайджані займався проєктуванням холодильних систем для розподільчих центрів.

— За які процеси Ви відповідаєте у «РалкоТехнік»?

— За розвиток та впровадження нових розробок, за введення в експлуатацію холодильних систем за кордоном, контроль монтажних робіт, також займаюсь питаннями модернізації старого аміачного обладнання на промислових підприємствах. З початку року наша компанія активніше почала працювати на ринках Середньої Азії, тут моя роль — допомога у підборі обладнання для закордонних партнерів, збирання технічної документації та вирішення поточних питань.

— Які зараз тренди використання холодильного обладнання у сфері ритейлу?

— Україна уніфікує законодавство з Європейським Союзом, у тому числі й те, що стосується холодильних установок, тому однозначний тренд — це системи з альтернативним холодильним агентом R744 (СО2) та системи Waterloop. Протягом 2020 року ми розробили та змонтували понад 20 об’єктів різного призначення та потужності в Європі на СО2, в Україні таких об’єктів лише кілька, наскільки ми знаємо, ритейлери активно працюють у цьому напрямку, отримують гранти ЄС на впровадження такої системи. Ми перші в Україні розробили та змонтували її у 2018 році, «набили гулі» і потім досить швидко розпочали постачання та монтаж СО2 до ЄС.
Сьогодні завдяки закордонному досвіду ми адаптуємо під наші реалії виробничі процеси та можемо повністю закрити потребу ринку. Можу сказати, що сьогодні
ми вже точно розуміємо, що потреби ритейлерів – це не тільки надійне чи інноваційне обладнання.

— Якщо можна, розкажіть про це більш детально

подробно.

— Розкладемо процес запуску нового магазину на кілька етапів:

• Капітальне будівництво
• Постачання холодильних меблів
• Постачання, монтаж та введення в експлуатацію холодильного обладнання
• Початок експлуатації магазину
У будівництво ми не втручаємося, працюємо вже на готових об’єктах; постачанням меблів займаються виробники, які враховують дизайн магазину, викладку та інші параметри .

Ми підключаємось на етапі, коли вже створено планограму магазину з розміщенням. На цьому етапі потреби замовника включають: швидкість виконання робіт, якість обладнання, що постачається, прийнятну ціну і якість збирання меблів. Для постачальника меблів важлива якість монтажу та збирання. Для монтажної бригади важлива наявність обладнання на об’єкті в строк, підведені комунікації, наявність оснащення та компонентів для успішного виконання робіт. На етапі експлуатації ми враховуємо інтереси персоналу магазину та сервісних інженерів. Для персоналу важливими є: зручність розташування елементів, захист системи від випадкових пошкоджень, доступ до панелей управління, швидка навігація по обладнанню, якщо необхідно дати заявку на сервіс. Умовно, продавцю варто лише назвати номер холодильника, а ми завдяки електронним системам можемо переглянути причини порушення штатних режимів роботи. Для сервісного інженера важливою є зручність заміни компонентів, зручність обслуговування, наявність технічної документації, наявність запасних частин. Всі ці процеси вимагають постійного контролю та комунікації, погоджень, а головне, щоб за результат хтось відповідав, міг оперативно вирішувати проблеми, що виникають, а вони є завжди. Тому, в нашій компанії у кожного клієнта є персональний проєктний менеджер, який по суті виступає його представником, стежить, щоб інтереси клієнта та всіх зацікавлених сторін дотримувалися, а завдання були виконані вчасно. Наші клієнти точно знають, що відбувається на кожному етапі роботи. Виконані роботи оцінюються незалежним відділом контролю якості, підсумкова оцінка впливає на мотивацію всього персоналу, якого залучено до проєкту. За підсумками 2020 року середня оцінка за проєктами 9,3 із 10, вважаю це хорошим результатом.


— Яку кількість магазинів на рік ви монтуєте ?

— За минулий рік в Україні нами був виконаний монтаж обладнання в понад 70 середніх та 20 великих супермаркетів, є також виконані роботи з ритейлу у Польщі та Азербайджані. Якщо рахувати по всіх країнах, то приблизно кожні 2 дні ми здаємо новий магазин, але це не межа, ми можемо зробити набагато більше.

– Швидше – значить дорожче?

– Ні. Вартість монтажу залежить від обсягу робіт, вартості комплектуючих, логістики. При цьому ми дійсно використовуємо тільки надійні європейські монтажні компоненти, які дорожчі за існуючі аналоги. Використовувати більш дорогі монтажні системи для клієнта в результаті вигідніше, тому що модульні системи дозволяють скоротити час монтажу, знизити кількість звернень клієнта внаслідок поломок, а одночасно збільшити термін служби системи. І економія, насправді, становить більше ніж 50% порівняно з дешевими аналогами, плюс це наш імідж. Мені дуже подобається аналогія з велосипедом. Наприклад, ви вибираєте для себе серед 2-х однакових на вигляд гірських велосипедів, але їх вартість кардинально відрізняється. Так ось, переплачуючи за дорожчий велосипед, ви отримаєте легку алюмінієву раму, надійні перемикачі, механізми і задоволення навіть від тривалих поїздок, а купуючи дешевий — постійну втому, необхідність возити із собою набір інструментів для регулювання, скрипучі механізми та жаль за витраченими на нього грошима. Клієнтам важливо бути зосередженими на розвитку бізнесу, впевненими що вони отримують послуги високої якості, а не відволікатися на вирішення будь-яких проблем.



 — Що потрібно, щоб отримати такий результат?

— Ризикувати, мати хорошу команду, свій погляд, допомагати клієнтам просувати їхні послуги у глобальному масштабі. Увібрати нові технології, що існують і допомогти ринку виконати перехід до нових світових практик. Уявіть, що ми беремо систему, що відмінно працює, і намагаємося розглядати кожен проєкт як нову можливість, а виконані роботи як підпис бренду.

Поділитися

Інші публікації